(#4) Haftalık Sinema/Vizyon Yorumları

30 Mart 2017 Perşembe

  Gönül ister ki bu Haftalık Sinema/Vizyon Yorumları'mı sürekli gireyim,ama işte gönül istiyor işler de el vermiyor.O yüzden en son bu bölüme yazı yazdığımdan beri neredeyse 2 ay geçmiş.Olsun ben 2 ayda çok film izlememiş olabilirim fakat ben bu açığımı bool bol kitap okuyarak giderdim.O yüzden blogta kitap yorumundan başka bir yazı göremiyordunuz.İnşallah tüm hızımla yazmak istediğim yazıları yazıcam -ki aklımda bu ay yayınlamak istediğim 5 yazı falan var.

  Bir de kendim için bu seriyi başlatmakla çok iyi yapmışım diyorum.Yazarken size izlediğim filmleri anlatırken o kadar eğleniyorum ve rahatlıyorum ki anlatamam.Devamını da getirebildiğim için,her bölümde de üç filmden bahsettiğim için de mutluyum,huzurluyum.Bu arada bahsedeceğim filmler gittiğim sırayla,eğer film ilginizi çeker ve gitmek isterseniz ilk internetten hala vizyonda mı ya da bulunduğunuz yerde gösterimde mi bakmanızı tavsiye ederim.Şimdi filmlerden bahsetmeye geçeyim huzurunuzda;

NOT: Ben bu yazıyı yazıp yayınlayana kadar bir filme daha gittim.Hatta kendimi durdurmasaydım iki film olucaktı.Onları da başka yazıda anlatacağım artık,bir yazıya üç film yeter de artar bile.

Split/Parçalanmış

İlgili resim

Orjinal Adı:Split
Başroller: James McAvoy, Anya Taylor-Joy, Betty Buckley
Yönetmen: M.Night Shyamalan
IMDb puanı: 7,5/10 


Fragmanını izlemiş çok merak etmiştim Split'i.Özellikle de o "Canavar/Beast" ve "Çoklu kişilik bozukluğu" olayları ilgimi çekmişti.İstediğimi elde ettim mi bilemiyorum fakat beğendiğim bir film oldu.İzlerken çokça gerildim,film bittikten sonra ise James McAvoy'un oyunculuğuna hayran kaldım.O kadar çok karakteri bir canlandırmak zor bir mesele,inandırıcı olması ayrı bir mesele.


İstanbul Kırmızısı

istanbul kırmızısı ile ilgili görsel sonucu

Orjinal Adı: İstanbul Kırmızısı
Başroller: Halit Ergenç,Tuba Büyüküstün,Mehmet Günsür,Nejat İşler
Yönetmen: Ferzan Özpetek
Yazan: Ferzan Özpetek
Beyaz perde puanı: 2,2/5

Bu film hakkında da çokça yazıldı ve çizildi.Hem filmin ismini taşıyan kitabından uyarlanmış olması hem de yönetmenin,yazarın aynı kişi olması -Ferzan Özpetek- hem de gerçekten çok fazla tanınmış oyuncu taşıması filmin kendisinden bayağı söz ettirdi.

Konusuyla ilgili bir şey soracak olursanız bana anlatamam.Denerim fakat sonradan tıkanırım,dilim varmaz anlatmaya.Kısa süreye,film süresine fazlasıyla konu sığdırmış bence Ferzan Özpetek.Üstüne bir de bunu başarabilmiş.İstanbul'un güzelliği ve oyuncuların başarısı da yemekten sonra yenen güzel bir tatlı gibiydi.


Logan 

logan ile ilgili görsel sonucu

Orjinal Adı: Logan
Başroller: Hugh Jackman,Patrick Stewart,Boyd Holbrook,Dafne Keen,Stephen Merchant,Richard E.Grant 
Yönetmen: James Mangold
Yazan: Marvel Comics
IMDb puanı: 8,6/10

AH AH ! Sırf bu film için yazıyorum bu yazıyı bilin diyormuşum.Şaka şaka fakat cidden bu yazıdaki hatta 2017'nin başlangıcından beri izlediğim en iyi filmlerden biri sayılabilir Logan.Görselleri,konusu,konusu ve konusuyla beni büyüledi.Tüm Logan çizgiromanlarını toplayıp okumak istiyorum.Amaa öğrenci olunca ve bütçe kısıtlı olunca iş oraya kadar gelemiyor malesef.Logan hakkında pek bir şey söylemek istemesem de -çünkü söyleyince spoiler vermiş olurum büyük ihtimalle- filmin sonunda ağlamamak için kendimi zor tuttuğumu sonunda da ağladığımı söylemeliyim.

Sinema/Vizyon yazı köşemden de bu günlük bu kadar,


(#1) Haftalık Sinema/Vizyon Yorumları
(#2) Haftalık Sinema/Vizyon Yorumları
(#3) Haftalık Sinema/Vizyon Yorumları

BİR SONRAKİ YAZIDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!

  Sevgiler,
Ecrin
Beni buralarda da bulabilirsiniz;

Duman ve Kemiğin Kızı - Laini Taylor | Kitap Yorumu

13 Mart 2017 Pazartesi

Duman ve Kemiğin Kızı (Duman ve Kemiğin Kızı, #1)




Kitabın adı: dUMAN VE KEMİĞİN KIZI
ORJİNAL ADI: DAUGHTER Of smoke and bone
SERİNİN ADI:daughter of smoke and bone
YAZARIN ADI: Laini taylor 
YAYINEVİ:artemis yayınları
Bir zamanlar, şeytanın ininde yerde tüylerle oynayan küçük ve masum bir kızdı. O, artık masum değil...

Bir varmış bir yokmuş, bir Melek’le şeytan birbirlerine aşık olmuş... 

Ve hikayenin sonu hiç iyi bitmemiş!..

MERHABALAR!
Aşırı aşırı merak ettiğim ve okuoku.com'da indirime girdiğinde hemen aldığım Duman ve Kemiğin Kızı yorumuyla karşınızdayım.Bu arada seriyi (üç kitaptan oluşuyor) toplam da 29,70 tlye almış oldum.O yüzden de ayrı bir mutluyum.Bence sizde o fiyata alsaydınız siz de benim gibi mutlu olurdunuz.Seriyi uygun bir fiyata almamın üstüne o beğeniler,herkesin atıp tutması ve piyasa da neredeyse bu seriyi okumayanın kalmamış olması benim beklentimi epeyce yükseltti.

Kitap/seri elime ulaştıktan bir kaç gün sonra okumaya başladım.İlk bir kaç sayfa da konuya tam dahil olamasam da kitabın inceliğiyle birlikte nasıl son sayfalara geldiğimi bile anlayamadım.O kadar hızlı bitti ki Duman ve Kemiğin kızı damağımda kendine has o "eşsiz" tadı bıraktı.

Biraz da konudan bahsetmek istiyorum çünkü yukarıda da dediğim gibi konusu cidden "eşsiz"di.Daha önce okumadığım ve duymadığım bir konuya sahipti.Ne kadar melekler hakkında kurgular yazılmış olsa da bu kitap hem melekleri hem de diğer türleri konu olarak içinde barındırıyor.Kitabımızı eşsiz kılan da bu özelliği zaten.Yaratılmış olan büyüleyici dünya.

Esas kızımız lise çağında Prag'ta yaşayan Karou.Onu diğer liseli öğrencilerden ayıran özelliği ise kendiliğinden mavi olan uzun saçları değil,yalnız yaşaması ve ailesinin olmaması da değil.Onu diğerlerinden ayıran gerçekten "farklı" bir dünyadan gelmiş olması.Karou tüm hayatını,bebekliğinden itibaren yani Kimeralarla geçirmiş.Hatta Kimeraların elinde büyümüş.Ve Brimstone adında bir Kimera için de çalışıyor aynı zamanda.

Kimera ne demek mi? Eh sanırım merakınızı gidermek için sizi kitaba/seriye yönlendireceğim.

Ne diyordum? Evet Kimeralar için çalışıyor diyordum.Fakat bu dünyada sadece Kimeralar yok,aynı zamanda gözlerinizi kamaştıracak bir güzelliğe sahip Melekler de var.Çok konuştum değil mi? Bu kadar çok kitabın konusundan bahsetmek istemiyordum aslında.Kendimi tutamadım hepsi ondan oldu.



Seri bilmeyenler için üç kitaptan oluşuyor.Devam kitapları da dilimize çevrilmiş durumda.Zaten hemen hemen aynı kapaklara sahipler o yüzden direkt tanıyabilirsiniz.(Hadi size kıyak geçip üşenmedim kapakları koydum,yine iyisiniz..)
İlgili resimtanrı ve canavarların düşleri ile ilgili görsel sonucu

Eh benim seri hakkında diyeceklerim bu kadar.Yaz gelmeden umarım ikinci ve üçüncü kitabı okuyup bitirebilirim.Siz seriyi okudunuz mu? Yorumlarınız neler?

NOT: Çok kitap yorumu paylaşıyorum değil mi? Bir kaç gün içinde vizyondaki filmlerle ilgili bir yazı gelicek beni bekleyin.Bomba gibi geliyorum.

BİR SONRAKİ YAZIDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!

  Sevgiler,
Ecrin
Beni buralarda da bulabilirsiniz;

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS