[KİTAP TANITIMI] Konuş Benimle - Laurie Halse Anderson

20 Kasım 2015 Cuma

Kitabın Adı: Konuş Benimle
Yazarın Adı: Laurie Halse Anderson
Yayınevi: Go! Kitap
Türü: Gerilim,Dram
Konuşmak gittikçe zorlaşıyordu. Boğazım sürekli acıyor, dudaklarım kuruyordu. Geceleri uyurken çenemi o
kadar sıkıyordum ki sabahları başım ağrıyordu… Ne zaman annemle, babamla ya da öğretmenlerden biriyle
konuşmaya çalışsam ya kekeliyor ya da donup kalıyordum. Sorunum neydi benim?
Melinda Sordino’nun bir sırrı var. Ama sırrını paylaşabileceği kimsesi yok. Bütün arkadaşları, hatta tanımadığı
insanlar bile ondan nefret ediyor. Ve günden güne içine kapanan Melinda, çareyi susmakta buluyor.
Yalnızlaştıkça susuyor, sustukça yalnızlaşıyor. Ta ki O ŞEY’den kaçıp saklanamayacağını, O GECE’yi
unutamayacağını anlayana dek…

MERHABA İNTERNET!

   Mükemmel bir kitap tanıtımıyla karşınızdayım ! Ay ay bu kitaptan öyle güzel etkileşimler alıyorum kii inanamazsınız.Neden alıyorum o etkileşimleri bir düşünün,BİR DÜŞÜNÜN.Çünkü kitabımız Go! kitaptan çıkıyor.Bu bence yeterli bir sebep.

   Sizin için yukarıya kitapla ilgili bilgileri bakıyorum.Siz okuyun gözleriniz kalpli emojiden olsun ve de kitabın ne kadar harika olduğunun farkına varın.Bir de gerilim türünde farkında mısınız??? Ay bu kadar yazı yeter ben sizi kitapla baş başa bırakayım.


BİR SONRAKİ YAZIDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!

  Sevgiler,
Vera



Beni buralarda da bulabilirsiniz;

Beni Bulun - Michelle Knight& Michelle Burford | Kitap Yorumu

12 Kasım 2015 Perşembe

Kitabın Adı: Beni Bulun 
Kitabın Orjinal Adı: Find Me
Yazarın Adı: Michelle Knight&Michelle Burford 
Yayınevi: Martı Yayınları
Türü: Dram


1 EV, 3 KADIN, 11 YILLIK ESARET
BENİ BULUN 
ÇÜNKÜ BU SİZİN DE HİKÂYENİZ OLABİLİR

2002 yılında kaybolduğumda pek çok kişi bunu fark etmemişti bile. Yirmi bir yaşındaydım; adres sormak için bir markete uğrayan genç bir anne… 
On bir sene boyunca kilit altında tutuldum, türlü işkencelere maruz kaldım. Bu, hayatımın halihazırda bildiğiniz kısmı olabilir fakat daha bilmediğiniz çok şey var.
Michelle Knight 2002 yılında, Ariel Castro isimli bir okul servisi şoförü tarafından kaçırıldı ve on yıldan uzun bir süre taciz, tecavüz ve işkenceye maruz kaldı. 2003 yılında Amanda Berry, 2004 yılında da Gina DeJesus tutsak olarak Michelle'e katıldı. 6 Mayıs 2013'te bir fırsatını bulup tutsaklıktan kurtulmalarının ardından, bu olay dünyada büyük yankı uyandırdı. Şimdi ise binlerce kişinin merak ettiği konu şu: O evin içinde neler oldu ve üç kadın akıl almaz işkencelere dayanacak gücü nasıl buldu?
Michelle Knight, gözler önüne serdiği bu sarsıcı hikâyesiyle suskunlar için bir ses, her yıl kaybolan binlerce çocuk ve genç için güçlü bir sembol oluyor.

MERHABA OKUYUCU!

   Bu gün taa ne zaman okuduğum ama yorumlayamadığım ve içimde kalan bir kitaptan bahsedicem size.Bu kitabı bu kadar beklettiğim için kendime kızıyorum aslında.Kitabı bana okuyup yorumlamam için Martı Yayınları göndermişti.Kitap ilk çıktığı zaman.Keşke daha önce yazsaymışım keşke sizde benimle birlikte okusaydınız dediğim kitaplardan biri "Beni Bulun".

  Yoruma başlamadan önce size bir soru sorucam izninizle.Biyografi okumayı seviyor musunuz? Eğer sevmiyorsanız ve de acıyı tatmış insanların hayatlarını okumak,görmek istemiyorsanız yazıyı okumayı bırakın,kendinize başka bir faaliyet bulun.Çünkü bu kitap  kadın olmanın,insan olmanın ve çaresiz olmanın nasıl bir şey olduğunu anlatıyor bize.Eğer kitabın değerini veremeyecekseniz,sonradan unutucaksanız cidden buyurun ve diğer kitaplara yönelin.

   Kitabımız Michelle Knight'ın küçüklüğünden şimdiki zamana kadar uzuyor.Ani bir kararla kitap çıkarmaya karar vermiş bunca şeyi yaşayan yazarımız.İçinden atmak istemiş,başkaları kendine sahip çıksın onların başına gelmesin istemiş bir de.

  Küçüklüğünden itibaren fakir olan,ailesi tarafından sahip çıkılmamış bir kızmış Michelle Knight.Sahip çıkılmamış derken evlerinde yaşayan insanlar tarafından küçük yaşta cinsel tacizde bulunulmuş,evden kaçmak zorunda kalmış ve beş parasız aç olarak sokaklarda yaşamış Michelle. 

  Kitabı neden önceden yorumlamadığımı,yorumlayamadığımı yavaş yavaş hatırlıyorum sanırım.Kitabı okurken sayfaları çevirirken gözyaşlarımı tutamamıştım.Dünyadaki haksızlığa böyle şeyler yaşamasına insanların ağzım açık kalmıştı."Şanslı doğanlar biziz" diye düşünmüştüm.Cidden,şanslı olanlar biziz.

  Yukarıda bahsettiğim cinsel taciz,aç kalmak,parasız kalmak en hafifi Michelle'in yaşadıklarının.Kitap ilerledikçe ve Michelle'in kitapta yaşı da ilerledikçe görüceksiniz demek istediklerimi.İnsanların insanlara yaptıklarını hayretle okuyucaksınız.Aslında bu kitabı okumak bir bakıma her akşam televizyondan izlediğimiz haberleri kanıtlarıyla okumak gibi bir şey bana göre.Sadece daha ayrıntısını öğreniyorsunuz.Ve de gerçekten olduğunu bir süreliğine de olsa kafanız alıyor.Ardından günlük yaşantınıza dönüp her şeyi unutuyorsunuz.

  Eğer kitabı alır ve de okursanız sadece siz okumayın bu kitabı.Paylaşın ya da başkalarının da almasına sebep olun.Çünkü bu paylaşılması gereken bir kitap.Sadece sizin okuyabileceğiniz bencillik yapıp saklayabileceğiniz kitaplardan değil.Bilinmesi gereken şeyler,önlem alınması gereken şeyler anlatılıyor kitapta.Umarım dediklerimi dikkate alır ve de okursunuz bu kitabı.Özellikle bayanlar.

  Çok ciddi bir yazı oldu biliyorum,bir dahakine daha neşeli bir yazıyla gelicem karşınıza.Tekrar tekrar Martı Yayınlarına teşekkür ediyorum bu kitap için ^^



BİR SONRAKİ YAZIDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!

  Sevgiler,
Vera



Beni buralarda da bulabilirsiniz;

Derin Sularla Şeytan Arasında - April Genevieve Tucholke | Kitap Yorumu

1 Kasım 2015 Pazar

Kitabın Adı:Derin Sularla Şeytan Arasında
Orjinal Adı: Between the Devil and the Deep Blue Sea
Seri Adı: Between (#1)
Yazarın Adı: Aptil Genevieve Tucholke
Yayınevi: Parodi Yayınları
Türü: Paranormal
Şeytanla el ele yürürken ondan korkamazsın! 

Geçmişi sırlarla dolu esrarengiz freddie...
Ölü freddie'nin hatıralarına düğümlü Violet White...
Çarpık gülüşlü, mükemmel yalancı River West...

"Hem dondurucu hem de ateş kadar sıcak. Doğaüstü."
-School Library Journal-

"Hipnotik bir AŞK."
-Booklist-

"Tekinsiz bir adam, zeki bir kadın, soluk kesen bir kurgu."
-Publishers Weekly-

"Edebiyat, sinema ve müzik klasiklerine mükemmel dokunuşlarla bezenmiş, gotik, korku ve modern romantizmin baş döndürücü karışımı."
-Kirkus Reviews-

MERHABA OKUYUCU ve İNTERNET SAKİNLERİ!

     Cadılar bayramı yazımı son anda yazmış olabilir ve bunu uyuyup yayınlamayı da unutmuş olabilirim.Ama içimde hala bir Halloween ruhu var! Aslında bu yazılara bir hafta önce başladım sadece çoookk çoook uyuşuk olduğumdan yazıların hiç birini bitiremedim ve de öylece  taslakta kalmış oldular.Hepsi benim suçum kabul ediyorum.Amaa işin iyi yönünden bakalım.Tek iyi yönü sonunda SONUNDA bloga yazı giriyor olmam !

     Açıkçası bana bıraksalar bir ay daha yazı girmezdim.Çünkü içimden gelmiyor şu aralar bloga yazı yazmak.Neden bilmiyorum.Sadece bu iş,instagram ve tüm sosyal medyalar bir anda gözüme pörsümüş patlıcan gibi gelmeye başladılar.O kadar cansız,o kadar sıkıcı ve o kadar monoton.Yavaş yavaş kendimi adapte etmeye çalışıyorum.Tek kötü yanı adapte olmamın yanlış zamana denk gelmesi.Çünkü vizelerim kapımı çalmaya başladılar bile.Eh ne denir ki buna da ? İyi şanslar Vera deseniz mükemmel olur ama.

    Yine kitabı unuttum konuşmaya başladım görüyor musunuz ?

    Kitaba gelirsek,kapağı cildi beni benden alan konusu ve River.Tüm söyleyeceklerim bu kadardı yorumu okuduğunuz için teşekkür ederim.Şaka şaka.Sizce bu kadar olabilir mi ?

    Kusura bakmazsanız direkt konuya gireceğim.Bakmayın bence.
    Violet White ve ikiz erkek kardeşi kasabanın ilerisinde bir malikanede yaşıyorlar,malikanenin kendi adı,hikayesi ve yaşanmışlıkları var.Konuşan malikane dediğimiz malikanelerden.Violet'in anne ve babası ressam oldukları için  ikiz kardeşlerimizi sürekli bırakıp bırakıp yurt dışına gezmeye ve resim edilecek yerleri görmeye gidiyorlar.Bir başka deyişle keyiflerine bakmaya.Ama kardeşlerimizi bu süre zarfında belli bir miktar parayla bırakıyorlar.Eh gençlere parayı verirseniz ne olur sanırım hepimiz biliyoruz ? Para suyunu çeker.Violet paranın suyunu çektiğini görüyor ve kasabanın gazetesine ilan veriyor.Malikanelerinin misafir evinde kalmak isteyen olur mu diye.Kızımız sonuç çıkacak mı bilmiyor.Açıkçası bu konuda da umutsuz.Sadece bilmediği şeyler var.Misafir evinde kalmak isteyecek kişi,onun ailesi ve Violet'le bağlantısı gibi.
 Kitap Violet üzerine kurulmuş.Ben daha çok gotik bir tarzı olduğunu düşünmüştüm kitabın.Ama sayfaları çevirdikçe konuya daha iyi adapte oldukça sadece gotik değil aynı zamanda da fantastik ögelerinde katıldığını gördüm.Beni çeken de buydu galiba.Gotik tarzda yazılan kitapları oldum olası sevmişimdir ama fantastik ögelerin bulunduğu gotik tarzda kitaplar ! Hmm en sevdiğim.

   Ben kitabı bir ara o kadar çok yerde gördüm ki tiksindim kitaptan."Bu nee ya okumam ben bunu" dedim.İyi ki merakıma yenik düşüp okumuşum.Çok eğlenceli bir okuma oldu benim için.Bir de kitaba adapte olduktan sonra düğünde bile okudum düşünün.Evet kitap benimle düğüne geldi ve düğündeki herkes "manyak mı bu kız" diye baktı ama olsun.Kitap için değer.Her şey kitap için.

   Uzun zamandır yorum yazmıyordum.Yorum yazarken ne kadar rahatladığımı ve güldüğümü unutmuşum.Okuduğunuz için teşekkür ederim ^^



BİR SONRAKİ YAZIDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!

  Sevgiler,
Vera



Beni buralarda da bulabilirsiniz;


 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS